Ängelholmsbesök och frihets promenad

Igår var vi nere i Ängelholm för återbesök av bäckenet. Lite nervöst med tanke på sista tidens händelser. Världens bästa o ödmjuka läkare mötte upp som vanligt med stort leende. Visade mina trix.. dvs jag kan gå och lyfta benen liggandes och stå på ett ben i taket. Självklarhet för många…underverk för mig. Jag strålade som en sol och Bengts ord var fantastiskt resultat, nästan otroligt och man blir rörd till tårar över den sensationella förändringen. Visade upp mina senaste skador och fick uppmaning att ta det lugnt och läka buk ordentligt så fick bäckenet stå tillbaka lite men det löser sig. 4 operationer på ett halvår sliter både fysiskt och psykiskt så jag fick lova att ta det lugnt. Läka kropp och själ ordentligt och prata med min allmänläkare så jag fick tid till det innan jag gav mig in i arbetslivet igen så det inte blir krasch. Läka var prio ett och fick räkna med 6 veckors återhämtning fysiskt efter bukop. Sedan väntar mer tid av rehab för bäcken och rygg. Ödmjuk o empatisk läkare och gick stärkt därifrån. Trots större smärtor nu pga sjukhusvistelsen.

Lade om alla operatonssår idag. Såg fint ut men känns såklart.  Mindre plåster gillas dock:-D

Frihet testades på idag..tog min första promenad ute utan stöd och utan hög smärta på måååånga år. Kändes nästan kusligt och som någon annans kropp. Fantastiskt 😀 6 trekantiga titanskruvar kan göra enorma underverk ♥

Har rätt ont i muskler i bäcken och i buk pga alla smärtkramper på sjukhuset men blir bättre o känns ändå hoppfullt.  Blev ett par steg bakåt med rehaben men sånt är livet och efter alla år med smärta då är ett par månader extra inte mycket…allt är relativt! Ett steg i taget.

Kram Fru P ♥

2 svar till “Ängelholmsbesök och frihets promenad

  1. Vad skönt att operationerna har gett resultat. Du beskriver Bengt så bra. Han är alltid glad och positiv och har en sån empatisk utstrålning. Jag håller med om att du behöver ”läka” inombords innan du börjar jobba. Du har ju haft ett jättejobbigt år. Det är viktigt att höra det från nån annan ibland, för det är så lätt att man ”kör på” och trotsar allt vad smärta från både kropp och själ.
    Kollade in badpalatset ni skulle åka till. Ser ju helt underbart ut! Det är ni värda efter er ”resa”. Nu har du några veckor på dig att läka, så kan du njuta som hejsan där sen.
    morgon är det 4 veckor sen min operation. Vissa dagar är bättre och vissa sämre. Som nu tex. Ska snart ha mens och då har ju såå ont. Sen märker jag att om jag ansträngt mig för mycket får jag dessutom väldigt ont i skinkan och den där känslan som att nån sitter och slår mig och vrider om nåt blir ännu värre. Antar att det svullnar och då ”trycker” det på. Måste lära mig att ta det lugnt. Jag kommer ihåg att Bengt sa till mig och min man att när hon känner sig bättre, gäller det att INTE göra mer. Nu förstår jag varför. Får ju bakslag då. Men man lär sig av sina misstag. Hoppas verkligen den där känslan i skinkan minskar snart. Jag har ännu inte fått nån tid hos Bengt ännu för återbesök, men jag antar att det kommer snart. Visst är det dags efter 6 veckor?
    Sköt om dig nu så gott det går. Kram ❤

    Gilla

    • Ja bengt är så bra och så skönt för jag behöver inte förklara mig. Kan vara mitt vanliga glada jag men han vet att det är en fasad och vet hur jobbigt man har det ändå…han säger saker utan att man behöver gnälla eller förklara. Har bakslag nu efter allt och blir påmind om hur det var…ont i benet och bäckenet men inte som förr utan muskler som krampar-si-leden sitter med sina skruvar och rör sig icke 🙂 Han gjorde testet med att ligga på rygg och dra knät till 90 grader och sedan trycka uppifrån mot si-leden…kändes absolut ingenting-sååå häftigt. innan skrek jag högt av att bara någon drog upp benet lite så och vid belastning mot knät var det outhärdligt och gjorde ont långt efteråt. Känns som någon annans kropp-fattar inte att det kan vara så bra. Det är ett underverk 🙂
      Viktigt att ta det lugnt och min rehab har skadats av bukop-fixar itne göra några övn som inkluderar magmusklerna nu-gör ont och krampar-4 dagars kramper i magen har gjort illa musklerna. De gjorde dessutom stora snitt och inte titthål så det blir ju hård åtgång på musklerna…Jag har alltid skyndat på och gjort mer än jag orkat-men denna gång tas inga risker-nu ska kroppen få läka och själen. Tänker också att jag måste fixa vissa saker hemma innan jag kan lägga till mer belastning med jobb. Klarar jag inte att gå upp på morgonen och ta barnen till skolan klara ju inte ens att ta mig till jobbet och då ska jag fixa 2 timmar i sträck där…+ rehab efter jobbet…Vi får vara rädda om varandra och skynda långsamt så vi orkar resten av livet efter att nu ha fått en ny chans i livet eller hur??? Hög tid att börja tänka lite på sig själv känner jag….
      Mens är jobbigt-hade nu på sjukhusvistelsen-hjälper ju inte läget direkt…är ju i bäckenregionen precis så det ser till att trycka extra och göra ont 😦
      Så ta det nu lugnt Linda och var rädd om dig <3. Var på återbesök 6-7 veckor efter båda operationerna men kallelserna kom relativt sent-kan minnas bara dryga veckan innan men de har alltid fixat allt i tid ändå 🙂 Ängelholm har varit fantastiska med det-inte klokt så effektivt , tänk om alla vårdställen fungerade som dem ???
      Ta nu hand om dig och skäm bort dig själv-skynda långsamt-det är en lång resa så man får ha tålamid med sig själv ❤ Bamsekram ❤

      Gilla

Lämna en kommentar