Positiva tankar i allt elände…

Har nu jobbat några veckor och tack vare snälla o bra arbetskompisar går det bra och är roligt. Kul att få användning av sin utbildning som data/elektro civilingenjör och hålla på med teknik som jag gillar. Tänka ut lösningar och lära sig systemet igen. Jobbar med mobildata teknik och har gjort sedan jag började jobba 2000. Känns jättekul att kunna jobba igen och då både det sociala, använda hjärnan till teknik och känna att jag presterar igen. Jobba är väldigt positivt för mig och ger energi och kraft. Trors att kroppen pritesterar och idag satt vi i möte och jag satte mig ner för att vara trevlig, står alltid annars) och efter det har jag så fruktansvärt ont i ryggen och ner i benen. Även nacke mm smärtar extra mkt så sitta är inte bra alls. Men det är värt smärtan att få jobba. Får anpassa och göra det bästa av det och ska kämpa för att kunna fortsätta nu när jag kommit igång. Gäller att orka mentalt när man vill övervinna fysiska hinder för att jobba. Alla skrivbord på jobbet är höj och sänkbara men fått specialstol jag kan halvligga i och special tangentbord med handledsstöd vilket underlättar. Otroligt glad jag har orkat kämpa mig tillbaka. Har inte fått något gratis och kämpat hårt för det jag har men nog känns det extra roligt när man hjälpt sig själv till något och det funkar?! Det är jag som hjälpt mig själv och det måste man få vara stolt över 😀💪❤ Kunde lika gärna fortfarande vara helt sjukskriven men det är jag inte😁Efter nackoperation den 8e mars fick jag en svullnad och den vill inte ge sig. Har fortfarande svullnad som trycker mot nackkotir/duskar och ger smärta i nacke och ut i armen. Nackdiskbråck märks också tydligt ffa på c4 då det gör ont ut på fram o baksida av axel på höger sida. Vänster axel bråkar med och molar och smärtar även bak på axeln nu. Är 50% sjukskriven till 4e juni och hoppas det är bättre då. Min kirurg på Spine center går i pension till sommaren. Ett elände då han är så himla bra. Men han jobbar redan på flera års övertid.Dumt när de bra slutar…tyvärr för många ortopeder som är lite svåra och de bra är sällsynta. Får hoppas någon annan bra tar över…Ska få en bedömning på axeln på IFK kliniken i slutet av maj. Ska bli spännande att se om det går göra något. Nervöst o spännande. Fick akupunktur hos min sjukgymnast idav för svullnad i nacke och muskler och leder vid axel och skulderblad. Hoppas det hjälper lite-kunde då få mer.

I helgen var det Eurovision final. Årets bästa dag enligt min äldsta dotter med autism och hon engagerar oss alla så det blir riktigt roligt ❤ Förra året var vi på genrep i Stockholm och var såklart extra roligt. Enligt dottern och mig vann inte rätt låt men var otroligt fin vilket hon också tyckte. Portugal visit nästa år för att se finalen är lockande. Varmt o skönt! Vår äldsta dotter fyllt 15 år så blev även släktkalas hemma i lördags.

Är mkt på vårt sommarställe och det är skönt att fly dit. En dotter haft motigt i skolan pga kompis som inte varit så snäll men känns som om set är bättre nu o vår dotter med autism har det tufft i skolan nu och känns som om de inte gör det de borde för att möta hennes behov. Så det har varit rätt jobbigt då det tär otroligt när barnen inte mår bra. Värsta som finns. Mycket enklare att hantera det som händer en själv än det som händer barnen. Mammahjärtat går sönder.

Skickade dotterns åtgärdsprogram och beskrev situationen kort och bad om synpunkter utan att anmäla för det känns meningslöst. En jurist därifrån ringde upp och kallade min dotters skolgång som ett enormt misdlyckande från skolans sida och åtgärdsprogrammet hade de lätt kunnat granska sa hon då det var jättedåligt och fattades massor som skulle till. En del väldigt allcarliga saker som har med rättssäkerhet att göra och rätt till utbildning. Var väldigt bra med råd och stöd och hon gav mig 2 namn dit hon uppmanade mig att vända mig till för att dels klaga på rektorn och dels klaga på skolsituationen då hon ansåg den vara kraftigt undermålig. Vi upplever attityden lite knepig nu och lite görs och funderar på särskild undervisningsgrupp då det inte känns som om det kommer bli bra på nuvaramde skolan under den rektorn. Hen är inte bra och påverkat skolan negativt. Lyser negativitet om personalen-var helt annorlunda förra läsåret med dåvarande rektorn. Kanske lika bra ge upp skolan så vår dotter får må bra igen?! Ska prata med SUG så fort vi får tag i dem. Trist att ledning på en skola kan dra ner en skola så mycket. Vissa rektorer verkar inte förstå vilket enormt ansvar de faktiskt har. De kan förstöra människors liv.

Längtar till sommaren. Ska bli skönt med paus efter många veckors stira påfrestninfar. Jag har varit helt tom och utmattad mentalt. Det är tur jag hämtat mig någelunda från förra årets insjuknande i utmattningssyndrom även om jag känner jag lätt hamnar i känslan då med ångest och uppgivenhet. Svårt hitta pauser o återhämtning och måste ske med våra barn då vi inte har någon som avlastar oss i vår närhet.

Trors mycket är jag positiv  (som vanligt) och måste vara oragmatisk ochvse framåt så jag behåller fokus och löser saker i stället för att fastna. Måste hjälpa oss själva och försöka hitta vårt eget sätt att lösa saker och hitta lycka. Måste vara vår tur snart💞🎶💪

Stor kram på er alla❤

/Fru P20170513_151148

One response to “Positiva tankar i allt elände…

  1. Skönt att det känns positivt trots allt strul. Snart är det sommarlov och hoppas att det är lugnare i skolan nu så att era barn kan få ett skönt sommarlov 😎🌞.
    Va jobbigt att din ortoped slutar nu i sommar. Jag själv har varit till Stockholm Spine Center och äntligen fått både svar på varifrån smärtan kommer och även blivit opererad och det känns riktigt skönt. De har korta väntetider jämfört med många andra motragningar. Jag är otroligt nöjd med bemötandet jag fick av både ortopeden och sjukgymnasten. Nu är det bara att hoppas att min skavande känsla längre ner i ländryggen också släpper så att det inte är en skruv från min steloperation i ländryggen som orsakar den smärtan. Men det återstår att se om ca tre månader när jag ska dit på återbesöket.
    Hoppas att du fortfarande känner att det fungerar med jobbet och att du klarar av att jobba så du slipper krångel med FK också 😀.

    Ha det bra och hoppas att du får en fortsatt bra sommar 😎🌞🏖!!!
    Kram Anna

    Gilla

Kommentera

